Reklamace zboží

Vážený zákazníku, v případě, že se na Vašem zakoupeném zboží vyskytne vada v záruční době, máte právo jej reklamovat dle § 2165 a násl. občanského zákoníku.

 

Celý reklamační proces probíhá ONLINE – e-mailovou formou budete o všem informováni.

 

1. Jako kupující máte právo uplatnit práva z vadného plnění, která se projeví do 24 měsíců od převzetí zboží. U krmiva a dalších produktů s vyznačenou dobou minimální trvanlivosti nebo dobou spotřeby lze práva uplatnit pouze do uplynutí této doby (§ 2165 odst. 2 OZ).

 

2. Právo z vadného plnění se nevztahuje zejména na (§ 2167 OZ):

  • zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
  • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
  • u použitého zboží vadu odpovídající míře používání či opotřebení při převzetí,
  • vady, o kterých kupující při převzetí věděl, nebo které si sám způsobil.

 

3. Důvodem vylučujícím reklamaci jsou také následující skutečnosti:

  • nevhodné uskladnění krmiva kupujícím,
  • neodborné zacházení či používání v rozporu s návodem nebo účelem výrobku,
  • otevřené nebo porušené balení krmiva, které již není možné vrátit z hygienických důvodů (§ 1837 písm. g) OZ),
  • poškození zboží vlivem vyšší moci (např. živelní událost),
  • mechanické poškození či nedbalost kupujícího.

 

4. Reklamaci prosím uplatněte bezodkladně. Doporučujeme zaslat výrobek v původním obalu, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození – původní obal však není podmínkou uznání reklamace.

 

5. Všechny informace ohledně reklamace najdete v našich obchodních podmínkách na stránce https://www.panakei.cz/obchodni-podminky/, konkrétně v článku VII. Práva z vadného plnění.

 

 

Pro uplatnění reklamace postupujte prosím následovně:

  1. Kontaktujte nás e-mailem na: info@panakei.cz, kde nám vadné plnění oznámíte.
  2. Vyplňte reklamační formulář (ke stažení níže), přiložte jej spolu s kopií dokladu o koupi k vracenému zboží.
  3. Formulář na uplatnění reklamace: Panakei.cz – Reklamační formulář (KLIK)
  4. Zboží odešlete jako pojištěný balík na naši adresu, abyste měli jistotu proti ztrátě zásilky u dopravce.
  5. Neposílejte prosím zboží na dobírku, taková zásilka nebude převzata.

 

 

Adresa pro vrácení zboží:

Panakei.cz s.r.o.
Střelná č.p. 214
756 12 Střelná
Česká republika

info@panakei.cz
+420 722 296 745

 

 

Reklamace bude na základě přiložených podkladů odborně posouzena. Oprávněnost posuzuje prodávající, který si může vyžádat odborný posudek od výrobce nebo znalce. V případě uznání reklamace má kupující právo na opravu, výměnu zboží, přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupení od smlouvy dle povahy vady (§ 2169 OZ).

Reklamace bude vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodneme na delší lhůtě (§ 19 zákona č. 634/1992 Sb.). O výsledku reklamace budete informováni bezprostředně po jejím ukončení.

 

 

Důvody k reklamaci (§ 2165 OZ) Není důvod k reklamaci
✔ Zkažené nebo kontaminované krmivo před datem minimální trvanlivosti
❌ Pes krmivo odmítá jíst nebo má po něm zažívací potíže
✔ Dodání jiného zboží, než bylo objednáno (jiná receptura, velikost balení)
❌ Otevřené balení vrácené bez objektivní vady
✔ Zboží s prošlým datem minimální trvanlivosti při převzetí
❌ Rozdíly v barvě, vůni, velikosti granulí – pokud odpovídají popisu výrobce
❌ Nesprávné skladování u zákazníka (vlhko, teplo, přímé slunce)