Reklamace zboží
Vážený zákazníku, v případě, že se na Vašem zakoupeném zboží vyskytne vada v záruční době, máte právo jej reklamovat dle § 2165 a násl. občanského zákoníku. Celý reklamační proces probíhá ONLINE. (e-mailovou formou budete o všem informováni)
1. Jako kupující máte právo uplatnit práva z vadného plnění, která se projeví do 24 měsíců od převzetí zboží. U krmiva a dalších produktů s vyznačenou dobou minimální trvanlivosti nebo dobou spotřeby lze práva uplatnit pouze do uplynutí této doby (§ 2165 odst. 2 OZ).
2. Právo z vadného plnění se nevztahuje zejména na (§ 2167 OZ):
- zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
- opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
- u použitého zboží vadu odpovídající míře používání či opotřebení při převzetí,
- vady, o kterých kupující při převzetí věděl, nebo které si sám způsobil.
3. Důvodem vylučujícím reklamaci jsou také následující skutečnosti:
- nevhodné uskladnění krmiva kupujícím,
- neodborné zacházení či používání v rozporu s návodem nebo účelem výrobku,
- otevřené nebo porušené balení krmiva, které již není možné vrátit z hygienických důvodů (§ 1837 písm. g) OZ),
- poškození zboží vlivem vyšší moci (např. živelní událost),
- mechanické poškození či nedbalost kupujícího.
4. Reklamaci prosím uplatněte bezodkladně. Doporučujeme zaslat výrobek v původním obalu, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození – původní obal však není podmínkou uznání reklamace.
5. Všechny informace ohledně reklamace najdete v našich obchodních podmínkách na stránce https://www.panakei.cz/obchodni-podminky/, konkrétně v článku VII. Práva z vadného plnění.
Pro uplatnění reklamace postupujte prosím následovně:
- Kontaktujte nás e-mailem na: info@panakei.cz, kde nám vadné plnění oznámíte.
- Vyplňte reklamační formulář (ke stažení níže) + přiložte jej spolu s kopií dokladu o koupi k vracenému zboží.
- Formulář na stazeni zde: Reklamační formulář (PDF ke stažení - ZDE)
- Zboží odešlete jako pojištěný balík na naši adresu, abyste měli jistotu proti ztrátě zásilky u dopravce.
- Neposílejte prosím zboží na dobírku, taková zásilka nebude převzata.
Adresa pro vrácení zboží:
Panakei.cz s.r.o.
Střelná č.p. 214
756 12 Střelná
Česká republika
info@panakei.cz
+420 722 296 745
Prosíme, abyste při odesílání balíku pro vrácení zboží doplnili pro kurýra tuto poznámku:
„Prosím, volejte firmě 10 minut předem před doručením zásilky.“
Tuto poznámku je nutné uvést ve zprávě pro kurýra při vytváření zásilky nebo při jejím podání na výdejním místě. Umožní nám to připravit se na převzetí balíku bez zdržení.
Reklamace bude na základě přiložených podkladů odborně posouzena. Oprávněnost posuzuje prodávající, který si může vyžádat odborný posudek od výrobce nebo znalce. V případě uznání reklamace má kupující právo na opravu, výměnu zboží, přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupení od smlouvy dle povahy vady (§ 2169 OZ). Reklamace bude vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodneme na delší lhůtě (§ 19 zákona č. 634/1992 Sb.). O výsledku reklamace budete informováni bezprostředně po jejím ukončení.
| Důvody k reklamaci (§ 2165 OZ) | Není důvod k reklamaci |
| ✔ Zkažené nebo kontaminované krmivo před datem minimální trvanlivosti | ❌ Pes krmivo odmítá jíst nebo má po něm zažívací potíže |
| ✔ Dodání jiného zboží, než bylo objednáno (jiná receptura, velikost balení) | ❌ Otevřené balení vrácené bez objektivní vady |
| ✔ Zboží s prošlým datem minimální trvanlivosti při převzetí | ❌ Rozdíly v barvě, vůni, velikosti granulí – pokud odpovídají popisu výrobce |
| ❌ Nesprávné skladování u zákazníka (vlhko, teplo, přímé slunce) |
