Nepřevzatá zásilka

Co v případě, že si objednané zboží nepřevezmete? 

 

Vážení zákazníci, jestliže si svou objednanou zásilku vždy zodpovědně převezmete, tento článek se vás netýká. Následně od nás můžete vždy očekávat pohotovou pomoc a poradenství, ať už při výběru, tak při řešení jakýchkoliv problémů. K dispozici vám budeme od pondělí do neděle, často i v pozdních nočních hodinách. Pro naše zákazníky se snažíme dělat maximum. Vážíme si, že jste nakoupili právě u nás.

 

Často se však stává, že si zákazník zboží objedná - už jej ale nepřevezme. Dovolte prosím, abychom vás upozornili na to, že nepřevzatou dobírkou automaticky kupní smlouva NEZANIKÁ. (Věříme, že někteří z vás tuto informaci pouze nevěděli.) Právo odstoupit od této smlouvy má zákazník v řádné lhůtě až po převzetí zboží. Objednávku je samozřejmě možné i bez problémů stornovat v případě, že ještě neopustila náš sklad.

 

V případě objednávky, která byla řádně doručená prodávajícímu, s následným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího, došlo k uzavření platné kupní smlouvy (§ 1827 zákona č. 89/2012 Zb., Občanský zákoník). Pro odeslání objednávky je nutné odkliknout tlačítko “Objednat s povinností platby”Snímek obrazovky 2023-07-13 v 20.52.42 tímto je kupující obeznámen, že je zde povinnost za objednávku následně i zaplatit.

Tato smlouva je závazná nejen pro nás, jako pro prodávajícího, ale také pro vás - kupujícího. My se zavazujeme zboží zákazníkovi dodat (povinnost je splněna odevzdáním zásilky přepravci nebo na místo osobního odběru) a koncový zákazník toto zboží převzít a zaplatit (§ 2118 zákona č. 89/2012 Zb.).

 

Nepřevzetím zboží tedy dochází k porušení kupní smlouvy ze strany kupujícího (§ 2118 zákona č. 89/2012 Zb.). My jako prodávající máme tedy právo nárokovat si následně úhradu vzniklé škody, která plyne z porušení této kupní smlouvy.

Nebudeme žádat žádné pokuty ani úroky navíc. Jde nám opravdu čistě jen o náhradu reálně vynaložených nákladu na dopravu (dopravné k vám + cena dobírky + dopravné zpět na naši adresu kvůli nepřevzetí). 

Je třeba si uvědomit, že vaše nepřevzetí zásilky nás následně stojí i spoustu času a jiných nákladů. Balík je třeba rozbalit, zboží zkontrolovat, nepoužitelný obalový materiál či někdy dokonce samotné zboží zlikvidovat atd. (toto po vás uhradit nežádáme).

V předcházejících letech jsme v těchto případech po zákazníkovi nevyžadovali žádné zpětné uhrazení vzniklých nákladů a dokonce i na vlastní náklady ochotně (v případě zájmu) balík zaslali opakovaně. Takových zákazníků však přibývá a nechceme nadále už vzniklé škody za nepřevzaté zásilky snášet. Věříme, že některým z vás se to může zdát jako malá částka, ale v případě, že toto udělají desítky zákazníků měsíčně, za rok potom tyto ztráty pro nás (jako malou lokální firmu) už vážně nejsou zanedbatelné. Mnoho e-shopů toto nijak neřeší a vzniklé ztráty potom ale přenáší do cen produktů. Toto však dělat nechceme, abychom zachovali přijatelné ceny v poměru ke kvalitě.

 

Opravdu se snažíme dělat maximum pro úspěšné doručení vaší objednávky. Zákazníka předem dostatečně informujeme o každém kroku v celém procesu (e-mail s potvrzením objednávky, informace o balení objednávky a následně o expedici). V e-mailu od nás je přiloženo také sledovací číslo, abyste měli přehled, kde se váš balík právě nachází. O zásilce je kupující též informovaný zvoleným dopravcem. 

 

Naprosto chápeme, že mohou nastat neočekávané okolnosti (pracovní vytíženost, zdravotní problémy, museli jste odcestovat…), pro které si zásilku nezvládnete převzít/vyzvednout. Pochopte prosím však i vy nás, že nemůžeme snášet takto vzniknuté škody za každého zákazníka, který si svou objednávku nepřevzal. 

V případě doručení na adresu má dopravce 2 pokusy na doručení zásilky koncovému zákazníkovi (vám), který je o doručení předem informován. Pokud nezvládnete balík převzít během těchto dvou pokusů, vždy je možné kontaktovat (včas, než bude zásilka vrácena zpět k nám) dopravce nebo případně nás a domluvit se na změně termínu doručení, či opětovném, posledním pokusu o doručení nebo prodloužení doby uložení zásilky na výdejním místě.

 

Řešení a postup při nepřevzetí zásilky:

  • Jestliže se nám zásilka na dobírku vrátí jako nepřevzatá/nevyzvednutá, slušně vás na vzniklou situaci upozorníme mailem a poprosíme o úhradu vzniklých nákladů za nepřevzetí zásilky. 
  • Jestliže budete mít zájem o opětovné zaslání zboží, balík rádi odešleme s návrhem platby předem na náš účet. Ta bude zahrnovat cenu zboží + původní dopravné + nové dopravné.

 

 

Děkujeme za pochopení.